Strona główna Moto wiedza Kobiece auta – jakimi samochodami lubi jeździć płeć piękna?
Kobiece auta – jakimi samochodami lubi jeździć płeć piękna?

Kobiece auta – jakimi samochodami lubi jeździć płeć piękna?

0
0

Dawno już obalony został pogląd, że dla kobiet najważniejszą cechą samochodu jest jego kolor. Dzisiejszy rynek oferuje auta tak różne, jak potrzeby płci pięknej – są te bardziej sportowe i bardziej ekskluzywne, większe i mniejsze, nieskomplikowane w obsłudze i z nadmiarem gadżetów. Znalezienie idealnego kobiecego pojazdu to nie lada wyzwanie.

Bezpieczeństwo i warunki sprzyjające pewności siebie za kierownicą to podstawy, bez których kobieta nie zdecyduje się na kupno danego samochodu. Poza tym, że auto musi wpaść jej w oko, ważna jest również jego funkcjonalność. Inaczej niż dla mężczyzny, marka nie ma tutaj większego znaczenia. Kobiety w większości przypadków nie patrzą na prestiż, ale na styl, sylwetkę i charakter pojazdu.

 

Kobiece, czyli jakie?

Wybór samochodu to nie tylko kwestia gustu, ale przede wszystkim indywidualnych potrzeb, jakie posiada użytkownik. Dla kobiet ważny jest rozmiar – zazwyczaj panie czują się pewniej w małych samochodach, ponieważ łatwiej jest nimi manewrować na parkingach i przemieszczać się wąskimi lub zakorkowanymi ulicami miasta. Poza tym, niewielkie auto jest znacznie tańsze w utrzymaniu, ponieważ zużywa mniej paliwa i generuje niższe opłaty ubezpieczeniowe. Mile widziany jest jednak obszerny bagażnik, który pomieści nie tylko zakupy, ale i liczne akcesoria dziecięce, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Po drugie – bezpieczeństwo. Ten aspekt szczególnie ważny jest dla kobiet, które wychowują i przewożą potomstwo. Elementy takie jak poduszki powietrzne czy mocowania fotelików dziecięcych oraz przeprowadzone wcześniej crash testy nie zostaną pominięte w oględzinach pojazdu.

Nie ukrywajmy, wygląd również ma znaczenie – podczas poszukiwań idealnego samochodu, dla kobiety istotny jest aspekt wizualny i estetyczny pojazdu. Przede wszystkim uwagę zwraca kolor i sylwetka. Auto nie może być nijakie, musi mieć osobowość, wyróżniać się i odzwierciedlać charakter właścicielki. Z tego powodu kobiety często wybierają auta w wyrazistych kolorach, o nowoczesnym designie lub z serii limitowanej.

Czwarty punkt to komfort, pisany przez duże „K”. Kobiecy samochód powinien być wygodny. Klimatyzacja, centralny zamek na pilota i lusterka elektryczne to niezbędne minimum.

a

a

1. KIA CEE’D GT

 

fot. KIA
fot. KIA

 

Samochód ten charakteryzuje dynamiczny i nowatorski wygląd, który jest gwarancją na przyciąganie spojrzeń otoczenia. Nadwozie nowej KIA Cee’d GT to połączenie elegancji ze sportowym temperamentem, podkreślanym przez opływowe nadwozie w kształcie klina, dynamiczną linię boczną i masywną część tylną.

Auto posiada bardzo oryginalne, ale dyskretne detale, jak np. uchwyt dźwigni zmiany biegów obszyty skórą, metalowe nakładki, lśniące wstawki w kolorze fortepianowej czerni czy kierownica obszyta perforowaną skórą z eleganckimi czerwonymi szwami.

a

a

2. COOPER MINI

a

fot. Mini Cooper
fot. Mini Cooper

a

To auto to typowy miejski model należący do segmentu B. Jest usportowioną wersją Mini One i podobnie jak ona, nawiązuje do tradycji oryginalnego Mini, w tym przypadku do jego mocniejszej serii stworzonej z udziałem firmy Cooper Car Company (m.in. konstruktora bolidów Formuły 1).

Niedostatki w obszerności i ergonomii obsługi wnętrza brytyjski model nadrabia właściwościami trakcyjnymi. Auto robi pod tym względem naprawdę spore wrażenie – układ jezdny oferuje niezwykle dużą stabilność, natomiast układ kierowniczy bez zarzutu reaguje na polecenia kierowcy. Mówi się, że Cooper Mini to miejski gokart, ale auto ma też swoje wady – sztywne nastawy podwozia sprawiają, że do kabiny przenoszone są wszelkie drgania generowane przez zawieszenie. Tyczy to się w szczególności egzemplarzy z potężnymi felgami.

a

a

3. MAZDA II

a

fot. Mazda
fot. Mazda

a

W europejskiej ofercie japońskiej marki Mazda II zastąpiła model Demio. Jeszcze na początku nadwozie modelu nawiązywało wyglądem do minivana, jednak w wyniku nie najlepszej sprzedaży drugą generację zaprojektowano w stylu bardziej typowego auta miejskiego.

Choć wcześniej Mazda współpracowała z Fordem, „Dwójka” wprowadzona na rynek w 2015 roku, zainicjowała porozumienie z Toyotą. W 2008 roku Mazda 2 zdobyła tytuł World Car of the Year.

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *