Strona główna Auto porada Najpopularniejsze usterki w szyberdachach
Najpopularniejsze usterki w szyberdachach

Najpopularniejsze usterki w szyberdachach

0
0

W klasie pojazdów Premium coraz częściej pojawiają się szyberdachy kojarzone z luksusem. Niestety, o ile w klasycznych Mercedesach tego typu konstrukcje bez problemu działały kilkanaście czy nawet ponad 20 lat, o tyle bolączką nowych modeli są uszkodzenia szyberdachu już po kilku latach od zakupu auta prosto z salonu. Przedstawiamy najpopularniejsze usterki tych stylowych konstrukcji.

Szyberdach piszczy i trzeszczy podczas otwierania

Szyberdachy uchylno-przesuwne stosowane dawniej w Mercedesach to prawdziwy klasyk, który zasłynął z doskonałej trwałości. Obecnie nawet w drogich samochodach klasy Premium już po około 4-5 latach mogą pojawić się pierwsze oznaki usterek.

Najczęściej dach trzeszczy podczas uchylania. Powodem tego symptomu zwykle jest sztywnienie tworzyw, które wykorzystano do produkcji konstrukcji (niestety koncerny motoryzacyjne w drogich autach wcale nie używają materiałów najwyższej jakości).

Szyberdach zacina się w czasie zamykania

Wielu kierowców narzeka na duże opory i zatrzymywanie się dachu przed jego całkowitym domknięciem. W wielu przypadkach wystarczy rozłożenie konstrukcji, oczyszczenie części i ich złożenie. Musi to zrobić fachowiec, ponieważ szyberdach składa się z wielu precyzyjnych elementów połączonych ze sobą w skomplikowany sposób.

Do wnętrza samochodu przedostaje się woda

Kolejną przypadłością jest przeciekanie wody do wnętrza pojazdu. Co jest tego przyczyną? W sprawnym szyberdachu woda po otworzeniu konstrukcji w czasie deszczu spływa do specjalnej rynienki, a następnie przedostaje się przez odpływy pod podwozie.

Krople kapiące na głowy pasażerów auta najczęściej są efektem zatkania odpływów lub pęknięcia wanny szyberdachu. O ile odpływy wystarczy przetkać kompresorem, o tyle uszkodzona rynienka wymaga rozebrania całej skomplikowanej konstrukcji.

Uszkodzenia napędu szyberdachu

Za problemy z szyberdachem może odpowiadać również elektryczny silnik, który napędza całą konstrukcję. Często element ten projektanci rozmieszczają nie tuż obok okna dachowego, ale w bagażniku. W takim przypadku silnik łączy się z oknem za pomocą długiej linki (nawet do 3 m). Jej zużycie lub zabrudzenie bardzo często odpowiada za opory, które szyberdach stawia podczas zamykania. Rozwiązaniem problemu jest dokładne oczyszczenie linki.

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *